Jeugdwerk

Jeugdwerk hervormde gemeente Garderen winterseizoen 2023-2024

Kinderoppas

Tijdens elke ochtenddienst is er in Kruimelstaete kinderopvang in de ruimte naast de kerkzaal voor kinderen van 0-4 jaar. Voorafgaand aan de dienst kunt u uw kleine kind(eren) toevertrouwen aan een tweetal oppassers. Vóór het eind van de dienst kunnen de kinderen opgehaald worden, zodat ook zij met de zegen naar huis gaan.

Bijbelklas

Elke 2 weken is er, tijdens de ochtenddienst in Kruimelstaete, bijbelklas voor de kinderen van 4 t/m 7 jaar. We starten de dienst met elkaar. Vóór de preek verlaten de betreffende kinderen de dienst. Er wordt een Bijbelverhaal behandeld en er worden werkjes gemaakt welke passen bij het thema van die zondag. Vóór het einde van de dienst komen de kinderen terug, om met elkaar de zegen te ontvangen.

De leiding bestaat uit een tweetal personen vanuit een groep ouders en gemeenteleden, die elkaar afwisselen.

Preekboekje/preekschrijfkaart

Voor de kinderen die tijdens de preek in de kerk zijn, ligt er iedere ochtenddienst een preekboekje en een potlood klaar. Hierop kun je vragen beantwoorden en dingen opschrijven die je belangrijk vindt om te onthouden. Neem er één mee, dit kan je helpen de dienst goed te volgen en de preek beter te begrijpen! Ook kun je aan de hand van wat je hebt opgeschreven thuis nog eens napraten over wat je hebt gehoord. Soms ligt er i.p.v. het preekboekje een preekschrijfkaart van de HGJB voor je klaar. Dit werkt eigenlijk hetzelfde als het boekje, maar gaat dan speciaal over het thema waar het in de preek ook over gaat.

Leren vanuit de Bijbel: Bijbelkids, Bijbeltieners en Follow me

Jongeren van 8 jaar en ouder volgen met leeftijdgenoten de catechese onder leiding van ds. G.D. Kamphuis.

Aan de hand van de methode “On Track” bij de Kids en Tieners en “Leer en Leef” bij de Follow Me groep, gaan de jongeren met elkaar in gesprek over de Bijbel en het geloof.

De data in 2023 zijn D.V.: 18 september, 2 en 23 oktober, 6 en 20 november, 4 en 18 december.

De data in 2024 zijn D.V.: 8 en 22 januari, 5 en 26 februari, 11 en 25 maart.

De tijden zijn voor

Bijbelkids 8+9 jarigen: 16.30 uur – 17.30 uur,

Bijbeltieners 10+11 jarigen: 18.15 uur – 19.15 uur,

Follow me 12 jaar en ouder: 19.20 uur – 20.20 uur.

De ontmoetingen zijn in dr. Kruimelstaete, Oud-Milligenseweg 34 (achteringang).

PLACE2BE

Om de veertien dagen is er op zaterdagavond de jeugdclub PLACE2BE van 19.30- 21.30 uur in de Gereformeerde Kerk in Garderen. Er is ruimte voor gezamenlijke bezinning, ontmoeting en gezelligheid. Ben je tussen de 11 en 15 jaar dan ben je van harte uitgenodigd!

Voor de data kun je de agenda van de weekbrief in de gaten houden!

De jeugdcommissie bestaat uit de volgende leden: Herman Morren, Rianne Morren, Willemieke Fonteine en Tine Oosterom.

Heb je na al deze informatie toch nog een vraag over de catechese of het jeugdwerk? Stel ze gerust via jeugdwerk@hervormdgarderen.nl of benader één van de commissieleden.